fbpx

Műanyagmentes vásárlás az Auchanban

Műanyagmentes vásárlás az Auchanban

Az Auchan Magyarország fenntarthatósági stratégiájának hangsúlyos eleme a műanyaghulladék elleni küzdelem. Az Effekteam június 28-i workshopjának keretében Varga-Futó Ildikókommunikációs igazgató közelebbről is bemutatja A műanyagmentes Auchanért projektet, amellyel az áruházlánc tavaly elnyerte az Effekt 2030 díjat a Zöld egyensúly kategóriában.

Az Auchan Magyarország évek óta következetes fenntarthatósági stratégiát folytat. 2019-ben elsőként jelent meg a piacon újrahasznosított karton bevásárlódobozával, majd folyamatosan vezetett be környezetbarát bevásárlótáskákat, alternatív csomagolóeszközöket a zöldség-gyümölcsosztályra. 2021 áprilisában megérkeztek a fenntartható csomagolások a pékáru részlegre, s még ugyanebben az évben az áruházlánc kiemelt aktivitást szentelt a műanyagmentes júliusnak: különböző edutainment jellegű, call-to-action intézkedéssel igyekeztek rábírni a vásárlókat a kevesebb műanyaghasználatra. Tavaly februárban a halak és húsok csomagolását cserélték le lebomló alternatívára, majd áprilistól kivezették az egyszer használatos műanyagzacskót, a rollbag-et, hogy előmozdítsák a környezettudatos vásárlási szokások kialakulását és mérsékeljék a háztartásokban keletkező műanyaghulladék mennyiségét, amivel a vállalat éves szinten 172 tonnát tud megspórolni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!