Idei közös jótékonysági akciójuk eredményeként, a Nestlé és a Tesco 10,1 millió forinttal támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. A Nestlé a szeptember 30. és október 13. között a Tesco áruházakban eladott Nestlé termékek értékének 1 százalékát ajánlotta fel élelmezési célra, az összeget pedig a Tesco megduplázta. Az összegyűlt támogatást az Élelmiszerbank 108 ezer élelmiszercsomag célba juttatására fordítja azok számára, akiknek igazán szükségük van rá.
Idén ősszel ismét összefogott a Nestlé és a Tesco, hogy a vásárlók segítségével támogassák a rászoruló embereket. A jótékonysági akció ideje alatt a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek (kávé, édesség, babatápszer, állateledel stb.) árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így együtt 10 100 000 forinttal járultak hozzá a rászorulók élelmezéséhez. Az adományt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kapja, akik az összegből 108 ezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek. Az élelmiszercsomagokba a szervezet további partnerei által felajánlott, mentett élelmiszerek kerülnek. Ezek jellemzően olyan csomagoláshibás, szezonalitás miatt már nem eladható vagy raktáron maradt, lejárathoz közeli termékek, amelyek minősége kiváló, és emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmasak.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Közel 200 Tesco áruházból jelenleg több mint 180-ban folyik napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése, és a rászorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak az elmúlt évben 3744 tonna élelmiszer-felesleget adtak át helyi karitatív szervezeteknek, ami több mint 9,3 millió adag ételt jelent a nélkülözőknek. A Nestlé 2021-ben eddig 26 millió forint értékben juttatott el élelmiszert az Élelmiszerbankhoz.