Az Effekteam – hagyományaihoz híven – idén is részletes esettanulmányokat készített az Effekt 2030 díj döntős pályázati programjairól. Az egységes struktúrába szerkesztett gyűjteményben olyan izgalmas témák szerepelnek, mint a vertikális farm lehetőségei a jövő élelmiszerellátásában, a Social Impact Banking szerepe egy méltányosabb társadalom kialakításában, a mobiltechnológia alkalmazása a kapcsolati erőszak elleni küzdelemben, vagy egy új, rugalmas munkamodell bevezetése a vállalati működésben.
Az Effekteam azzal a céllal hozta létre az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját, hogy a vállalatok példamutató, innovatív és hatékony környezeti, társadalmi befektetési programjainak elismerésével és bemutatásával hozzájáruljon az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez. Ezt a törekvést szolgálja az is, hogy az egyesület minden évben esettanulmány-gyűjteményt jelentet meg a döntős pályázatokról, amelyből az érdeklődők közelebbről is megismerhetik az egyes programokat.
A szakmai zsűri döntése alapján idén összesen 22 projekt jutott a döntőbe. Közülük az Esélyteremtő üzlet kategóriában az UniCredit Bank Hungary Zrt. érdemelte ki az Effekt 2030 díjat Social Impact Banking egy méltányosabb és igazságosabb társadalomért című pályázatával. A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. nyerte el a díjat Giving Friday elnevezésű pályázatával. Ugyanebben a kategóriában jutott döntőbe a Tungsram Operations Kft. Kutatási célú vertikális farmja is, melyet a zsűri innovációs különdíjjal jutalmazott újszerűsége és a jövő élelmiszerellátásában rejlő lehetőségei miatt. A Zöld egyensúly kategória győztese a Budapest Bank Zrt. Zöld programja lett. A Mindenki társadalma kategóriában a Vodafone Magyarország Alapítvány Bright Sky mobilalkalmazása bizonyult a legjobbnak, míg második helyen végzett az IKEA Lakberendezési Kft. Egy biztonságos otthonért projektje. Ez utóbbit zsűri Hero különdíjjal ismerte el. A Kiemelkedő támogató kategóriában az OTP Bank Nyrt. Segíteni maszkban is lehet elnevezésű programja aratott győzelmet, a Példamutató munkáltató kategória első helyezettje pedig a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. A Tesco munkáltatói felelősségvállalása a járványhelyzetben című pályázata lett. A közönségszavazáson a legtöbb voksot az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja kapta, mellyel elnyerte az idei közönségdíjat.
A benyújtott pályázatok alapján készült esettanulmányok egységes szerkezetben ismertetik mind a 22 döntős program célját, bemutatják, hogy a kezdeményezések hogyan illeszkedtek az adott vállalatok működéséhez és arra is kitérnek, hogy miként sikerült az elképzeléseket a gyakorlatban megvalósítani. A részletes összefoglalókban megtalálható, hogy a cégek partneri együttműködései mennyiben segítették elő a programok sikerét és milyen hozzáadott értéket teremtettek a célcsoportot jelentő közösség számára. Aki elolvassa az Effekteam honlapján közzétett tanulmányokat, azt is megtudhatja, hogy a kezdeményezések milyen innovatív megoldásokat alkalmaztak, miként hatottak a környezetre, a társadalomra és hatásuk hogyan él tovább a jövőben.
Az esettanulmány-gyűjtemény elérhető itt: https://effekteam.hu/esettanulmanyok/