A sajtó régóta támadja a Nestlét a műanyagszennyezés miatt, nem ismerik a cég fenntarthatósági tevékenységét, a csomagolóanyagok fejlesztésében elért eredményeit, sok a tévhit a szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatban.
Ötlet: Készítsünk egy kontent-alapú programot, mely eloszlatja a szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos tévhiteket, hasznos gyakorlati tanácsokat ad, támogatva a még fejlődőben lévő magyar hulladék újrahasznosítási rendszer működését!
Célközönség: munkavállalók, fogyasztók
Megvalósítás: A HUMUSZ szakmai támogatásával elkészítettük az Újrahasznosítási Kisokost, mely alaposan, közérthetően közelíti meg a témát: részletesen tárgyalja, hogy az egyes hulladékfajtákat hová kell dobni, melyek újrahasznosíthatók, melyek nem, illetve hogyan segítenek ebben a csomagolásokon található jelölések.
360fokos kontentstratégia:
- sajtókommunikáció (earned) – pozitív hangvételű médiamegjelenések generálása
- médiapartnerek (paid) – a Kisokos összecsomagolása magazinokkal: HVG Fenntarthatósági kiadvány, Lakáskultúra, Gyereklélek, Test és Lélek
- saját felületek (shared, owned) – Facebook, nestlé.hu/hovadobjam aloldal, hovadobjam.blog.hu
- Belső kommunikáció: a kiadványt eljuttattuk a Nestlé Hungária dolgozóihoz, elindítottuk a Fenntarthatósági Nagykövet programunkat. Készítettünk egy 45 perces tanyagot a témában, mely segítségével nagyköveteink iskolás gyerekeknek tartanak workshopokat az újrahasznosításról